Saturday 5 May 2007

Queen's Day

Sej ne vem, če je na mestu opravičilo, ker je tale post čakal na lagarju skor en teden. Dejstvo je, in to seveda v mali izgovor, da sem imel napisal super post o Kraljičinem dnevu in ko sem noter ustavlu fotkice, so se Windowsi odločli, da bodo malfunction storil. In se je cel shit zaprl in je šlo vse v maloro! Js pa v plafon!! Pol sem pa mal iz trme, mal iz frustracije, predvsem pa, ker je bil ta teden res vsak dan 3x lauf na 100m in hiperutrujajoč, čaku na en spodoben dan, kot je danes, da napišem, kaj vse se je dogajal na ta velefamozen dan (kolikor spomin že ni omračen). Pri celi stvari mi gre najbolj na živce to, da hočem zdaj napisat tako, kot sem že napisal, kar je seveda popolnoma nemogoče... ah grrrrr.


Koninginnendag, kot temu rečemo v originalu, je superposeben dan v življenju slehernega Nederlanca. Ali ga sovražiš, ali pa ga ljubiš. Ker ne bi spet predaval o tem, od kje in zakaj, lepo kliknite na link, pa boste vidli, zakaj zaboga sploh je Queen's Day (in ne, Blaž, nima to nobene veze z nami queens! haha. Žal).

V vseh velikih mestih se naredijo žuri, občine postavijo odre, kjer so koncerti in predvsem stojnice s hektolitri in hektolitri piva. Zapre se ves promet in mestne ulice se predajajo splošnemu rajanju in popivanju. Ljudje na pločnikih prodajajo vse, česar bi se radi znebili. In to res za đabe. V posebej šik soseskah, kot je recimo okoli Apollolaan, lahko najdete cele antikvitete, perzijanerje in what-not za par deset evrov. No, letos nisva nič kupovala. Ni blo neke prave shopping euforije. Kar nikakor ni slabo. Mnogo prebivalcev mest za ta dan zbeži iz mesta in pred podivjanimi pijanimi hordami mularije in predvsem turistov, ki si hodijo ogledovat pregovorno nizozemsko Sodomo in Gomoro. To je tudi dan, ki da narodu carte blanche, da se oblačijo, kot jim paše, nekateri se s tem dnevom zlo poistovetijo ... človeška neumnost pa doleti tudi živali!

In ker ste si na zgornjem linku že prebrali zakaj ta dan, ko se praznuje monarhijo in še posebej vladajočo družino, mi ni potrebno posebej razlagat, da je VSE v oranžni barvi. Cela mesta, vsi ljudje, vse ceste. Vse. V tej grdi barvi. Kaj je to oranžna? No, prosim? Ni ne rdeča, ne rumena. Ne tič ne miš. Skratka orange attack, po katerem moram naslednji dan najmanj 2 uri buljt v moj fikus benjamin, da pridem malo k sebi.

Najboljše je QD preživeti na ladjici! Amsterdamski kanali se nabašejo s čolni, gumijaki, ladjami, ladjicami, vse pa je nabito z ljudmi, ki se noro zabavajo. Na plovila si nabašejo DJe s svojimi mešalnimi mizami, z zvočniki, ki malodane potunkajo celo ladjo, z nepreglednimi gajbami piva in drugimi opojnimi substancami. Oblečejo se, kot že rečeno, v oranžno, nakar se furajo preko kanalov in plešejo in plešejo.
Še bolje pa je popokat svoje prijatelje (ki imajo po možnosti še čoln) in se lepo nabasat s hrano, pijačo (beri martini, wiskey, vodka) in cigarami, ter se multielegantno furat po kanalih, gledat vse ubožčke, ki so na obali, in ki bi zelo radi bili na ladji. Potem se približat ladji z lastno muziko in plesat in flirtat in se nasploh vest neprimerno, dokler se jih ne naveličaš in ugotoviš, da un fant sploh ni bil tko dober kot od daleč, in se lepo odfurat naprej do naslednje ladje, kjer ponoviš vajo. Tako da imaš malodane svoj radio v živo. Dokler se seveda kakšen kanal popolnoma ne zaštopa in tičiš v zastoju kake pol ure, srkaš alko in kadiš cigare, medtem ko se lastnik čolna histerično obrača okoli in gleda, kje kak drug čoln tolče v našega in grozi s Titanikom. Pa tako cel dan. Medtem pa malo paziš, da te kakšen osebek moškega spola bodisi z obale bodisi s čolna ne poščije. Na kopnem občina sicer postavi tista famozna plastična scališča (lahko jih vidite v ozadju zadnje slike), ki pa so v parih urah že polna, tako da se vse steka po pločnikih in se sploh cela svinjarija. Tako je boljše stvar opraviti enostavno direkt v kanal ... In ker so Nederlanderji relativno shameless, se to počne povsod in kjerkoli ... Še en užitek QD!
No, letos s Cmokotom nisva bila na ladji. Načeloma sva želela dan preživet doma v naslonjaču z Dostojevskim in Aristotlom v roki, zvečer bi si pa pogledala kak DVD Kurosawe. No, pa so naju prepričal, da sva se odpravla v to gnezdo razvrata in smo se najprej dobil pri Liebling, potem smo šli pa malo po mestu. Da sčekiramo sceno pa to, pa da vidmo kaj dogaja. Na vsake 100m je kak oder, kjer špila bolj ali manj izurjen band, ali pa rola bolj ali manj spreten DJ. Vsak pub želi svojo glasbo, ki je vse od Prodigy pa do Jana Smitha in Fransa Bauerja (mislim, da je en link na shity glasbo na leto dovolj, tako si ju preposlušajte sami). Edina ulica, ki je imeja enga DJja, pevko in 3 go-go danserje je bila seveda fancy šmancy gej ulička Reguliersdwardstraat. Kjer se je trlo queens in tetk in bearov in žensk. Kjer je bilo vse v nulo urejeno in kjer celo na tleh ni ležalo 10cm plastike in svinarije, kot drugje po mestu. Kjer si imel občutek, da si v nekem zelo surealističnem filmu istočasno na najmanj petih modnih revijah: D&G, Armani, Prada, CK, DKNY, YSL (a še kakšno kratico!?!?). Kjer si malodane kot na živinskem trgu, saj te izurjena očesca homoseksualne populacije s svetlobno hitrostjo, kljub nepopisni gneči, uspejo popolnoma prečekirat. In zraven seveda tudi glasno pokomentirat. Ah, raj! :-DVmes smo se malo zgubili (beri: jaz sem izgubil ostale), potem pa se spet našli nazaj pri Liebling. Ob ene 23h sva se odpravla nazaj domov. Na Amsterdam Centraal je izgledalo, kot da se je ravnokar pričela 3 svv in da je Schiphol že zbombardiran. Lahko si predstavljate, kakšno je šele bilo v vagonu. Polno alkoholiziranih mladcev in mladenk, polno vonjav po pivu, viskiju, predvsem pa švicu in cigaretah. Oh, what joy! Kaj bi dal, da bi lahko rekel: Beam me up, Scotty! A ker sodobna tehnologija tega žal še ni dovršila, sva se enostavno počla na tla v vagonu in pregledovala slikice. Ter še enkrat ugotovila, da je bil super dan in da ga ni lepšega kot z dobrimi prijatelji preživet brezskrben sončen dan!
La vita e bella!

16 comments:

Anonymous said...

Krasno! Pomlad je za razvrat!

Anonymous said...

Mislim, lahk bi še kako golo bejbo sliku, ne pa takole, da potem samo gospodičnam vroče rata(zgornji komentar).

Anonymous said...

Ha ha, ampak res, razvrat... :) Drugače pa super napisano. In dokumentirano. ;)

ambala said...

Urška: v tej tropski vročini so edino spodobne obleke tiste pospravljene doma v omari... ;P

smeh: sta tam dve fajn joškarci (sicer so modeli v prvem planu, a sem mislil na vas, hehe)!
Je pa res, da so fantje bolj pogumni in prej odvržejo kose oblek...

bastian: danke vielmals!

Freycha said...

joj, sem kar užaljena, da tako žališ meni najljubšo barvo - oranžno!!

Sem se pa (kot vedno) nasmejala tvojemu opisovanju hahahaha

Anonymous said...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah.......khm...khm khm......hahahahahahahahahahahahaha.........mater si to prav super opisal.......še zaj me smeh trga.

ka-ma said...

Ah, memories....hvala, da si me spomnil na QD! Sem se pa posteno narezala tvojim opisom in hkrati obujala spomine - res si dobro napisal!

Kar se pa oranzne tice, sem jaz ravno obratna: ko sem se selila na Nizozemsko je nisem prenesla, tam so mi pa "oprali mozgane" in mi je zdaj cisto pri srcu! :)

Unknown said...

tkole pravijo o barvah: "Oranžna barva deluje na drugo oziroma križnično čakro. Je barva radosti in modrosti. Spodbuja družabnost."
sem pa čisto podoživela tisti dan, ko sem bla jaz tam. še vedno je do pikice isto. sam zame je blo too much, preveč hard. lahko bi temu rekli tud DAN NORCEV. jaz imam raje pust.

Vanja said...

Kakšno tako zabavo bi lahko imeli tudi pri nas. Hehe, dream on...
Čez oranžno pa nič govort! No, vsaj meni je zelo všeč. Predpostavljam, da ti je všeč modra? Se motim?

adj. said...

O, kak slikovit in sočen opis! Takoj me je prijela močna želja, da bi se podal na Brezje ob prvem naslednjem prazniku. :)

ambala said...

Se globoko opravičujem vsem, ki jih je moje mnenje o oranžni silno prizadelo.
Kameleonka: si skoraj zadela. To je rdeča ali pa zelena, odvisno od počutja.
Dini, ne vem, ne vem... bo treba it kam, kjer je večja teža. Najmanj Međimurje al pa Lourdes!

Anonymous said...

Ne vem - ali zaradi tvojega res "kul" pisanja ali pa se mi zdi, da se tam pri vas res non/stop dogaja! In to res dogaja :)

P.S. Iz prve roke vem, da so bejbe tam ravno tako zeeeeelo pogumne in tudi rade odvrzejo kaksen koscek obleke prevec! Zato se ne vadi in naslednjic privosi se nam kaj za oci spocit!! :) Lp

adj. said...

Ambala, trenutno finančno stanje ne omogoča daljših romanj. Razen, če bi šli peš. Ali kar po kolenih. Ali se kotalili kot oni fakir v Indiji. Kar sploh ni napačna ideja. Kotaljenje na Brezje, skoraj vredno Martina Strela.

ambala said...

London, you can see right through me! OK, naslednjič tudi kakšna fotka sexi bejbike. Sam se moraš prtožit pri Cmokotu, ker fotke so njegove. Jaz mam še dobre stare filme na Minoltici...

Dini, lepo si si dal idejo, po Savi, ampak ne tako kot Strel (o katerem tu ne bom izgubljal besed), marveč PROTI toku. To bi šele bil uspeh! ;)

kasparina said...

Oranžna je tudi meni zelo pri srcu... tako da...

Uf, tole bi pa bilo nekaj zame, takle party! Za oči spočit:) Mogoče pa res enkrat...

Vanja said...

Aja, ko smo že ravno pri oranžni: baje da jo japonci gladko ignorirajo in da za njih kao ne obstaja. Morda kdo ve kaj več o tem?!